Ploiești, Timișoara și Pitești - principalele destinații pentru potențialii investitori care vizează România

Pe harta Romaniei au aparut noi orase de interes, asa cum este cazul Cluj-Napoca, Arad, Deva, Iasi, Sibiu, Craiova, Constanta, Brasov sau, mai nou, Bacau, destinatii care atrag tot mai multi investitori si unde marii dezvoltatori au inceput sa securizeze terenuri pentru viitoare fabrici sau parcuri logistice, in contextul in care sectorul industrial a inceput sa se maturizeze, spune Daniel Cautis, managing partner Dunwell.
"Vedem un interes ridicat in urmatorii trei ani pentru orasele Craiova (datorita investitiilor Ford si a celor care au urmat), Constanta (existenta portului si a cererii crescute pentru transportul maritim de marfuri), Bacau (potential urias pentru a deveni un hub logistic al Moldovei) sau Brasov (datorita fortei de munca bine pregatite pentru productie, a pozitionarii geografice ideale pentru companiile cu activitate logistica sau orizontul dezvoltarii unui nou aeroport care va dinamiza investitiile aici)", apreciaza Daniel Cautis.
In opinia sa, deblocarea investitiilor in infrastructura ar face ca zona Moldovei sa devina cea mai atractiva piata pentru sectorul industrial din Romania, iar aici orase ca Iasi, Roman sau Bacau ar avea potentialul de a atrage investitori de renume pe piata locala.
"Existenta infrastructurii intr-o anumita zona este strans legata de decizia unui mare investitor de a alege demararea unui proiect, amanarea lui sau renuntarea la o investitie, cel din urma fiind scenariul nedorit. Orice proiect mare de infrastructura este binevenit. Asteptam cu interes finalizarea conexiunii oraselor Sibiu - Timisoara - Arad, parte a proiectului autostrazii A1 si a Coridorului IV paneuropean, care va face din Vestul Romaniei o zona si mai de interes pentru potentialii investitori", mai spune Daniel Cautis.
De asemenea, "un alt proiect necesar este finalizarea conexiunii oraselor Sibiu - Ramnicu Valcea - Pitesti, tot parte a autostrazii A1, care trebuie urgentat si care ar facilita tranzitarea tarii in regim de mare viteza de la Constanta, cu un potential urias de transport maritim, pana in vest".
"Regiunea Moldovei dispune de forta de munca bine pregatita, zone cu un potential ridicat de dezvoltare, dovada fiind Bacaul, unde investitorii au securizat deja terenuri pentru noi parcuri industriale. Aici, autoritatile au in lucru centura ocolitoare a orasului, proiect ce ar trebui sa reprezinte parte a viitoarei autostrazi ce va uni zona Moldovei de vestul tarii", arata Daniel Cautis.
De altfel, "sectorul logistic si industrial, ca si celelalte ramuri ale pietei imobiliare locale, s-a dezvoltat acolo unde a existat o nevoie reala, dar si un potential de atragere a fortei de munca in zone bine dezvoltate economic, precum si din punct de vedere al infrastructurii".
Pe termen scurt, "marile orase vor continua sa fie principalele tinte pentru investitori, cu mentiunea ca apar noi regiuni de dezvoltare ce vor duce la o maturizare a pietei si vor conduce la o crestere a capacitatii de atragere a investitorilor straini", mai arata Daniel Cautis.
Bucurestiul ramane insa principala destinatie industriala a Romaniei, cu o dezvoltare deja consacrata in vestul orasului, dar si cu noi proiecte si planuri de investitii in vecinatatea Soselei de Centura - Chitila - Mogosoaia, respectiv in apropierea Autostrazii A3 Bucuresti - Ploiesti, zona ce s-a dezvoltat din punct de vedere industrial datorita extinderii Centurii si accesului facil in si din Capitala.
Dupa Bucuresti, orasele cu cele mai multe spatii industriale moderne dezvoltate sunt Timisoara, Pitesti si Ploiesti, acestea fiind printre principalele destinatii pentru potentialii investitori care vizeaza Romania.
"In Bucuresti exista deja o piata industriala foarte dezvoltata, lucru datorat conexiunii foarte bune la infrastructura, a consumului tot mai ridicat si a cererii continue pentru depozitare. In timp ce in Timisoara, orasul cu o a doua cea mai dezvoltata zona industriala din Romania, a existat un interes crescut in special datorita apropierii de Europa de Vest, a fortei de munca bine pregatite si cererii venite atat pe partea de productie, cat si depozitare".
Sursa: well-stret.ro