Ce idei au tinerii despre cum se poatefolosi o arhivădigitală cu imagini din secolul al XX-lea
O afacere cu postere, una cu tricouri retro, un festival al hologramelor cu clădirivechi pe amplasamentul unde au fost odinioară - sunt cele mai bune idei care au apărut în urma dezbaterilor ExpoRomânia desfășurate în două colegii naționale de top din România, ocazie cu care li s-a prezentat tinerilor portofoliul de 10.000 de imagini disponibile pe exporomania.ro.
Peste 300 de elevi au participat până acum la aceste întâlniri, la care au putut afla că părinții și bunicii lor puteau să achiziționeze de la distanță diverse produse, fără să aibă acces la internet, să trimită în format audio mesaje care ajungeau scrise la destinatar, exact cum se întâmplă acum pe WhatsApp și să cumpere în rate, doar cu buletinul, direct din magazin, exact ca azi.
Arhiva ExpoRomânia conține 10.000 de imagini din mai multe categorii tematice, printre care:
- Reclame: O incursiune în arta publicitară de-a lungul secolului al XX-lea.
- Fotografii portret și generale: Imagini care surprind oameni și momente din viața cotidiană.
- Ilustrate și cărți poștale: Mărturii vizuale ale comunicării și peisajelor de odinioară.
- Materiale de propagandă: Documente esențiale pentru înțelegerea discursurilor și ideologiilor care au marcat epoci istorice.
- Acte: Documente administrative și personale care oferă o perspectivă asupra contextului social și politic.
- Reportaje și interviuri: Capturi de moment care surprind realitatea vremii și vocea oamenilor de atunci.
- Materiale diverse din periodice, publicații de epocă, diverse tipărituri.
Arhiva digitală este pusă la dispoziția publicului pe exporomania.ro și poate fi explorată și folosită gratuit.