Deputatul PND Gabriela Anghel, despre MITA ELECTORALĂ LEGALĂ

Deputatul Gabriela Anghel, președintele Partidului Național Democrat, filiala Prahova (PND Prahova), a emis un comunicat de presă prin care prezintă modul în care partidele parlamentare cumpără voturi în mod legal.

Iată comunicatul de presă:

 

MITA ELECTORALA LEGALA , FATA NEVAZUTA A LEGII ELECTORALE

APARENT toata lumea este multumita de maniera in care s-au desfasurat alegerile. Mult mai civilizate, s-au scanat buletinele, asa votul dublu a fost scos din calcul, toata lumea a avut aceleasi materiale de campanie, deci am fi tentati sa spunem ca toti au avut aceleasi sanse..

In realitate insa, orice competitor electoral neparlamentar sau independent (caci parca vroiam sa reformam clasa politica nu?), care a vrut sa faca o campanie corecta, pleaca din start cu un dezavantaj imens, lipsa “calitatii” de partid parlamentar, nemaipunand la calcul independentii care sunt si mai dezavantajati.

In Romania, DISCRIMINAREA POLITICA si MITA ELECTORALA este conform  legii!

Fata NEVAZUTA a LEGII ELECTORALE consta in ambiguitatile si balbele scrise in ea la capitolul care trateaza infiintarea birourilor electorale, birourilor sectiilor de votare, dreptul la informare, transparenta procesului de numarare, drepturile delegatilor, dreptul la timpi de antena si multe alte drepturi care sunt sugrumate in cazul partidelor neparlamentare sau al independentilor. Tot din fata nevazuta a acestei legi fac parte si Hotararile BEC care au venit “sa clarifice” legea, facand-o si mai incalcita sau, de cele mai multe ori, interpretand-o in favoarea partidelor parlamentare.

Cum pretindem ca oferim, ca stat, sanse egale la “dreptul de a alege si de a fi ales” din Constitutia Romaniei in situatia in care insasi legea electorala discrimineaza omul nou, partidul neparlamentar, independentul care vrea sa concureze intr-o competitie pentru o functie publica aleasa si pune la rang de lege mita electorala?

In Romania, dupa 26 de ani de democratie, partidele parlamentare sunt introduse cu cate doi sau chiar trei reprezentanti in birourile electorale si in cele ale sectiilor de votare in timp ce partide neparlamentare, participante la alegeri, nu au niciun reprezentant. Unde este egalitatea de sanse?

De fapt, in lipsa unei campanii agresive, cu bannere si outdoor-uri, a trebuit sa se gaseasca solutii prin care sa se dea oamenilor mita electorala legal, pentru a-i determina sa voteze pe cine trebuie. Lehamitea creata de 26 de ani de proasta guvernare nu poate fi combatuta decat cu bani! A trecut timpul galetilor, tricourilor, sepcilor, etc. Votul se vinde exclusiv pe bani, legal sau ilegal.

Partea ilegala se cunoaste, si, desi nu se poate demonstra, toata lumea vorbeste despre ea, aproape cu nonsalanta.

Partea legala insa, este BINE STIPULATA IN LEGEA 115/2015 si in 208/2015!

Calculele fiecarui partid in alegeri nu pleaca niciodata de la aparatul de partid, acesta nefiind intotdeauna sigur. Calculul pleaca de la nucleu, de la cati oameni pot numi in sectiile de votare. Cu cat au mai multi oameni in sectii si in birourile electorale, cu atat sansele lor cresc, exponential chiar intrucat omul, cand reprezinta un partid la sectia de votare, voteaza cu partidul respectiv in proportie covarsitoare intrucat il obliga sentimentul de apartenenta si responsabilitatea.

Calculul este unul simplu;

            In Romania avem:

 3186 UAT x 2 (medie aprox de membri pe biroul electoral) = 6372 voturi sigure platite de stat pentru partidele parlamentare

18616 sectii de votare x 2 (medie aprox de membri pe o sectie de votare) = 37232 voturi platite pentru partidele palamentare.

37232 + 6372 = 43.604 oameni platiti de catre stat, votanti siguri ai partidelor privilegiate.

In Prahova, din 676.697 alegatori, au fost prezenti la urne 346.343, voturi valabile 320.009.

623 SV x 2 (persoane /SV) = 1246 voturi sigure pentru partidele parlamentare.

1246 x 3 (medie aprox minima per familie restransa) = 3738 voturi venite numai de la oamenii din sectiile de vot + familie rastransa, voturi platite de stat.

104 birouri electorale x 2 (persoane/birou electoral) = 208 voturi sigure pentru partidele parlamentare

208 x 3 (media aprox minima per familie restransa) = 624 voturi platite de stat pentru partidele parlamentare.

3738 + 624 = 4362 voturi platite legal

4362 reprezinta 1,36% din voturile valabil exprimate, asigurate pe banii statului pentru partidele parlamentare!

Aceste cifre nu ar reprezenta o problema daca in paralel nu ar fi prejudiciate partidele neparlamentare, de la acestea scazandu-se automat aceste voturi, impactul fiind deci dublu. Putem calcula astfel lejer un 2,72 % rata de impact.

Asadar, DE CE CREDETI ca au castigat partidele mari in proportie covarsitoare, mai ales la sate si orase? Pentru ca pleaca din start de la aproape 3% voturi platite de stat, cu banii vostri, cetatenii onesti care asteptati de ani de zile reforma clasei politice!

Cu banii dvs, cetateni ai Romaniei, la umbra unei legi care ignora Constitutia Romaniei si normele de drept international, partidele isi platesc voturile prin sectiile de votare si birourile electorale. Acesti bani alaturi de ajutoarele sociale si alte “beneficii”, reprezinta AUR pentru partidele mari pentru ca aduc cele mai sigure voturi, masa constanta de votanti care ii ajuta sa se perpetueze la putere, in timp ce orice alta persoana sau partid pleaca de la 0. 

Aceasta este de fapt miza balbelor si ambiguitatilor din legea electorala!

In vederea indreptarii acestei legi voi aduce la cunostinta publica de la tribuna Parlamentului acest mecanism si voi gandi in perioada urmatoare multe modificari.

Pe cei avizati va invit sa participati la acest proces de modificare a legii 115/2015, Legea Alegerilor Locale si 208/2015 Legea Alegerilor Parlamentare, si sa transmiteti parerea dvs. si propunerile pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .

Sa facem o lege care sa ofere intr-adevar sanse egale tuturor celor care vor sa participe la viata politica a tarii, o lege nepartinitoare, care sa conserve DEMOCRATIA, NU rebuturile perioadei de tranzitie! O lege care INTERZICE MITA ELECTORALA, nu o legifereaza!