Ministrul Grindeanu, reacție după ce o locomotivă a luat foc la Brazi

Ministrul Grindeanu, reacție după ce o locomotivă a luat foc la Brazi

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, avertizează că incidente precum cel produs duminică, la Brazi, vor mai fi, pentru că infrastructura feroviară a României „e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie”.

„Am văzut incidentul de astăzi, regretabil, dar pot să vă spun următorul lucru: nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip. Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă – că tot am vorbit de cea rutieră unde, cât de cât, posibil ca în perioada următoare să ajungem măcar la mia aceea de kilometri de autostradă – dar partea feroviară e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de materialul rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat ministrul Transporturilor, pentru Digi 24.

Sorin Grindeanu a precizat că AFER are fonduri prin care să achiziţioneze material rulant nou, însă, pe lângă o astfel de achiziţie, este nevoie ca şi liniile ferate să fie modernizate, pentru ca materialul rulant nou „să poată fi folosit la capacitatea maximă”.

Ministrul Transporturilor anunță nevoia de restructurare în companiile feroviare

„Nu pot să întorc lucrurile peste noapte. Asta este situația României în acest moment. Nu caut vinovat. Aici ne aflăm. Suprapus peste tot ce am vorbit, în special de feroviar, mai avem ceva: companiile, fie că vorbim de infrastructură, fie că vorbim de călători, fie mai ales de marfă, care nu se află într-o situație financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă, și unde vom fi obligați să punem în aplicare ce s-a angajat statul odată cu semnarea PNRR, acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu bine înțeles. Restructurare nu înseamnă disponibilizări. Trebuie optimizată și performanța, cea economică, trebuie să primeze,” a adăugat Sorin Grindeanu, citat de Digi 24.

Locomotiva unui tren cu azotat de amoniu a luat foc la Brazi

Duminică, în jurul orei 16.50, locomotiva unui tren cu 25 de vagoane cu azotat de amoniu a luat foc între Brazi și Crivina. Mecanicul a reuşit să decupleze locomotiva şi s-o îndepărteze de vagoane înainte ca acestea să fie afectate, eliminând astfel riscul unei explozii.

Alăturarea dintre foc şi îngrăşăminte chimice pe bază de azotat poate fi catastrofală. În România, cel mai cunoscut exemplu rămâne tragedia de la Mihăileşti, când un camion cu azotat s-a răsturnat şi la scurt timp a explodat. Au murit atunci 18 oameni, iar 13 au fost răniţi, mulţi dintre ei grav, în timp ce explozia a lăsat un crater cu diametru de 21 de metri, astupat în mare grabă de autorităţile vremii.

În Prahova, o sperietură mare a avut loc în toamna lui 2017, când podeaua unui vagon care transporta aceeaşi substanţă chimică a luat foc, la Breaza. Din fericire, mecanicul de locomotivă a observat incendiul la timp, iar pompierii au reuşit să stingă incendiul înainte ca flăcările să ajungă la încărcătură.

Azotatul de amoniu poate să producă explozii extrem de puternice, lucru explicat în primul rând prin faptul că atomii de azot pot să treacă foarte rapid din starea de agregare solidă direct în cea gazoasă.

 Urmăreşte mai multe știri pe pagina de Facebook „Deprahova.ro” 

CITEȘTE ȘI:

Bătaie în trafic pe DN 1, la Comarnic - VIDEO