Atât se poate! Tramvaiele casate din Oradea dau viață celor din Ploiești

Tramvaiele casate din Oradea dau viață celor din Ploiești!
Este greu de conceput cum, în alte orașe mari din țară, autoritățile locale au reușit să cumpere tramvaie noi, în timp ce ploieștenii sunt nevoiți și acum să circule cu aceleași tramvaie care au ajuns în Ploiești în 1996. Aduse din Posdam, acestea au o vechime de peste 30 de ani, iar pentru a le menține funcționale, conducerea TCE Ploiești a cumpărat tramvaiele casate de alte municipii precum Oradea.
La Ploiești sunt slabe speranțe să ajungă prea curând tramvaie noi, astfel că ploieștenii sunt nevoiți să călătorească în continuare cu cele care au o vechime de peste 30 de ani. Conducerea TCE Ploiești trebuie să facă adevărate eforturi financiare Pentru a le menține funcționale,.
”E dificil vizavi de costuri. Vizavi de starea lor tehnică nu pot să spun că nu le menținem, cu costuri ridicate, într-o stare tehnică bună. Nu avem probleme în a asigura necesarul de tramvaie pentru realizarea programului de transport. Mai avem o mică problemă legată de confort. Tramvaiele noi, vă dați seama, au un alt confort, wifi, canapele moderne, sisteme de încălzire moderne și așa mai departe. ”, a susținut Alexandri Nicolae, directorul TCE Ploiești.
Acestea au fost modernizate în anul 2015, iar pentru a face față acum cheltuielior de întreținere reprezentanții societății de transport în comun au cumpărat piesele scoase la vânzare din orașele care au înlocuit tramvaiele vechi cu cele noi.
”Noi le ținem din scurt. Niciodată nu am lăsat tramvaiele să ajungă într-o stare de degradare, mai ales că ele au și fost modernizate. În anul 2015 a început modernizarea lor și s-a finalizat în 2016. În acea perioadă a fost oprită circulația tramvaielor. Au fost modernizate atât în habitatul lor, au fost vopsite, au fost reparate sistemele de rulare. Au fost dotate cu niște sisteme de rulare mai silențioase, pentru că, ținând cont de vechimea lor, chiar sunt silențioase.
Norocul nostru legat de faptul că nu am cheltuit sume foarte mari, a fost că am reușit în timp ce alte municipalități și-au achiziționat prin diferite sisteme tramvaie noi, am cumpărat piese de schimb la prețuri modice de la aceștia. Decât să le dea la fier vechi, au preferat să le vândă ca și piese de schimb. De la Oradea am cumpărat cele mai multe piese de schimb în ultima perioadă și vă spun că avem piese de schimb să le ținem în viață ani buni”, a mai declarat Alexandri Nicolae, directorul TCE Ploiești.
Dorian Marcu, șeful depoului, cunoaște cel mai bine aceste tramvaie care au ajuns la Ploiești în 1996, mai ales că se ocupă de aceste mijloace de transport în comun încă din anul 1989.
”Lucrez aproape de la început, la tramvaie cam din 1989. Cu aceste tramvaie lucrăm din 1996. Ele au fost aduse din Posdam. Le-am cumpărat la second-hand, însă la vremea respectivă erau cele mai moderne din România față de cele care nu erau foarte vechi, aveau aceeași vechime, dar aveam mereru probleme cu ele, erau mai puțin fiabile și mai puțin sigure în exploatare. Aceaste tramvaie sunt printre ultimele din țară. Ploieștiul le-a menținut în viață față de alte orașe care le-au tăiat sau le-au casat ”, a susținut Dorian Marcu.
Faptul că vom circula în viitorul apropiat cu tramvaie noi, rămâne un vis frumos. Până atunci nu ne rămâne decât să ne bucurăm de faptul că un tânăr pasionat de arta stradală le-a pictat, gratuit, pe cele pe care le avem.
Reamintim că la Ploiești ar fi urmat să ajungă 20 de tramvaie noi achiziționate de Ministerul Dezvoltării, însă acest lucru nu se va întâmpla. Desemnarea unui câștigător al licitaţiei a durat foarte mult timp, iar livrarea tramvaielor nu se mai poate face înainte de termenul limită al proiectului. În aceste condiții, autoritățile locale speră să achiziţioneze astfel de mijloace de transport în comun prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ.
Urmăreşte mai multe știri pe pagina de Facebook „Deprahova.ro” !
CITEȘTE ȘI:
Termo Ploiești creează tensiuni între primarul Volosevici și consilierii locali